Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2015

Ό,τι Πρέπει Να Γνωρίζετε Για Το Αβοκάντο


Πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν ότι το αβοκάντο (avocado) έπρεπε να αποκλείεται από τη δίαιτα καθώς περιέχει πολλά λιπαρά (κάτι σπάνιο για φρούτο) και άρα πολλές θερμίδες. Ένα αβοκάντο μέτριου μεγέθους παρέχει 228 θερμίδες, εκ των οποίων το 70% προέρχονται από λίπος (100 γραμμάρια αβοκάντο περιέχουν 8,5 γραμμάρια υδατάνθρακες, 2 γραμμάρια πρωτεΐνες και 14,5 γραμμάρια λίπος). Όμως το αβοκάντο είναι γνωστό εδώ και δύο δεκαετίες ότι περιέχει το καλό λίπος, αυτό που επηρεάζει θετικά τη χοληστερόλη (χοληστερίνη) και προστατεύει την καρδιά.
Σε μία μελέτη αναλύθηκε η διατροφή 17.567 εθελοντών, οι οποίοι είχαν ηλικία άνω των 19 ετών όταν δήλωσαν συμμετοχή στην έρευνα NHANES και το συμπέρασμα ήταν ότι η συστηματική κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της διατροφής και να ωφελήσει σημαντικά την υγεία.




Το αβοκάντο κάνει και για βούτυρο

Η κρεμώδης υφή του φρούτου και τα υγιή λιπαρά που περιέχει, το κάνουν ιδανικό υποκατάστατο του βουτύρου στο μαγείρεμα. Με τη σωστή αναλογία, μπορείτε να αντικαταστήσετε μέρος του βουτύρου του εμπορίου και να φτιάξετε πιο υγιεινές συνταγές, από brownies μέχρι και μπισκότα σοκολάτας.






Βάρος, χοληστερίνη και μεταβολικό σύνδρομο
Οι λάτρεις του αβοκάντο υπερτερούσαν και στο θέμα του σωματικού βάρους. Κατά μέσον όρο ζύγιζαν 4 κιλά λιγότερα απ’ όσα οι λοιποί εθελοντές, ενώ είχαν μέσο ΔΜΣ ίσο με 26,7 έναντι 28,7 των υπολοίπων. Ο ΔΜΣ υπολογίζεται όταν διαιρεθεί το νυν βάρος (σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα). Οι τιμές του από 25-30 σημαίνουν πως κάποιος είναι υπέρβαρος, ενώ πάνω από 30 αρχίζει η παχυσαρκία, με τη νοσογόνο (κακοήθη) παχυσαρκία να αφορά τις τιμές πάνω από 40. Στο φυσιολογικό βάρος αντιστοιχούν οι τιμές του ΔΜΣ από 19,5 μέχρι 25, ενώ κάτω από 19 σημαίνει πως κάποιος είναι λιποβαρής.
Η μελέτη έδειξε ακόμα πως οι εθελοντές που έτρωγαν αβοκάντο είχαν και υψηλότερη «καλή» (HDL) χοληστερόλη: 55 mg/dl κατά μέσον όρο έναντι 52,6 mg/dl. Τα ευρήματα αυτά δεν αποδεικνύουν σχέση αιτίας-αποτελέσματος, αλλά σαφώς υποδηλώνουν ότι για να τρώει κάποιος αβοκάντο πιθανώς ακολουθεί πιο καλή διατροφή, σημειώνουν οι ερευνητές.




Ένα Αβοκάντο Στο Πρωινό Σας
Το αβοκάντο είναι μια  πολύ καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων τα οποία συνεισφέρουν:
  • στον έλεγχο της υπογλυκαιμίας
  • στη διατήρηση των τοιχωμάτων των αρτηριών
  • στη μείωση της αρτηριακής υπέρτασης

Το αβοκάντο μπορεί να φαγωθεί για πρωινό ως εξής
Σε φέτες με λεμόνι και ελαιόλαδο και ένα βρασμένο αυγό, μια φέτα ζαμπόν ή λίγο σκουμπρί, με μια κούπα τσάι (χωρίς ζάχαρη και γάλα), μερικά αμύγδαλα, καρύδια και σαλάτα από κόκκινα και μαύρα φρούτα. Όλα αυτά αποτελούν ένα χορταστικό πρωινό που σας γεμίζει ενέργεια και δίνει την δυνατότητα να κάνετε ένα πιο συγκρατημένο μεσημεριανό και βραδινό.





Τρόπος αποθήκευσης του αβοκάντο
Όταν αγοράζετε αβοκάντο συνήθως είναι σκληρά. Οπότε περιμένετε να μαλακώσουν στο καλάθι των λαχανικών σας. Αλλά συνήθως όταν τα ξεφλουδίζετε βρίσκετε μαύρα στίγματα στο εσωτερικό τους και είναι υδαρές και άνοστα. Τίποτα δεν θυμίζει το μαλακό και πράσινο αβοκάντο που λιώνει στο στόμα.
Για να αποφύγετε αυτή την απογοήτευση υπάρχει ένας απλός τρόπος: τυλίξτε το αβοκάντο σε μια εφημερίδα και τοποθετήστε το σε ένα σκοτεινό συρτάρι. Περιμένετε δύο με τρεις μέρες και θα απολαύσετε ένα ώριμο αβοκάντο σαν να το είχατε μόλις μαζέψει από το δέντρο.
Φαίνεται πολύ απλό αλλά προσοχή να μην τα ξεχνάτε στο βάθος του συρταριού!




Άλλα πλεονεκτήματα του αβοκάντο
Πρέπει να τονίσουμε ότι το αβοκάντο περιέχει μια πληθώρα σημαντικών βιταμινών:

  • Τη βιταμίνη Κ που είναι σημαντική για την πήξη του αίματος. Επίσης συνεισφέρει στην στερεότητα των οστών.
  • Φολικό Οξύ, ή βιταμίνη Β9, που είναι σημαντική για την σωστή αναπαραγωγή των κυττάρων και την ανάπτυξη των ιστών.
  • Η βιταμίνη Ε που προστατεύει τους ιστούς ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει και την καρδιά.
  • Η λουτεΐνη που είναι απαραίτητη για την προστασία των ματιών και της επιδερμίδας.
  • Η βιταμίνη  C που ενισχύει το ανοσοποιητικό και εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες.
  • Η βιταμίνη Β6 που ενισχύει επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα, συμμετέχει στις νευρικές λειτουργίες και στην σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.



Πως να βάλετε ένα αβοκάντο στη σαλάτα σας






Δεν επωφελείστε από αυτό μόνο αν το τρώτε
Πέραν των θρεπτικών δράσεων του αβοκάντο για τον οργανισμό σας, το φρούτο αυτό, κάνει καλό και στην υγεία των μαλλιών και την περιποίηση της επιδερμίδας. Τα αντιοξειδωτικά, τα αμινοξέα και τα αιθέρια έλαια που περιέχει, επαναφέρουν την υγεία σε τραυματισμένα μαλλιά, καλμάρουν το δέρμα από εγκαύματα και σύμφωνα με κάποιους, έχουν και αντιρυτιδική δράση.




Και μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες
  • Τα αβοκάντο ωριμάζουν πάνω στο δέντρο αλλά στο τελικό στάδιο της ωρίμανσης μπαίνουν αφού κοπούν από το δέντρο. Ακόμα πιο θεαματικό είναι ότι ένα αβοκάντο μπορεί να μείνει στο δέντρο μέχρι και 18 μήνες. Με άλλα λόγια, το δέντρο «συντηρεί» τον καρπό του μέχρι την κατανάλωσή του.
  • Οι μανάβηδες έχουν τη δυνατότητα να παραγγέλνουν τα αβοκάντο σε διάφορα στάδια ωρίμανσης. Το πέμπτο στάδιο είναι αρκετά τρυφερό για τη διάσημη σως γουακαμόλε, ενώ το τέταρτο στάδιο είναι αρκετά σφιχτό για να μπορεί να κοπεί σε φέτες το φρούτο.
  • Ένα κόλπο για να διαπιστώσετε πόσο ώριμο είναι ένα αβοκάντο δεν είναι ούτε να παρατηρήσετε το χρώμα του, ούτε και να το πιέσετε με τα ακροδάχτυλά σας, που αυτό θα τραυματίσει ελαφρώς και θα αφήσει «μελανιές» στο φρούτο. Δοκιμάστε να το κρατήσετε στη χούφτα σας και να το πιέσετε ελαφρώς. Το αβοκάντο θα είναι ώριμο όταν θα είναι μεν σφιχτό αλλά θα απορροφήσει την ελαφριά πίεση που θα του ασκήσετε.
  • Η ποικιλία Hass είναι η πιο διάσημη ποικιλία αβοκάντο στον κόσμο. Ανακαλύφθηκε στην πίσω αυλή ενός ταχυδρόμου στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, τη δεκαετία του 1930. Έχει πάρει το όνομά της από τον ταχυδρόμο, Rudolph Hass, ο οποίος είχε την ευστροφία να πατεντάρει το δέντρο το 1935 και αυτή τη στιγμή η καταγωγή κάθε δέντρου της συγκεκριμένης ποικιλίας, ανάγεται σε εκείνη την πίσω αυλή του ταχυδρόμου.










8 σχόλια:

  1. Ωραιο θέμα!
    Το γνωρίζω & το αγαπώ ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα !!
    Ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες πληροφορίες. Μα είναι δυνατόν κάποιος να το βγάλει από τη διατροφή του επειδή νομίζει πως "παχαίνει" ; Υπέροχο και θρεπτικό φρούτο, και είμαστε τυχεροί γιατί βρίσκουμε και ντόπιας καλλιέργειας από την Κρήτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Μάχη!!! Πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον ποστ!!!! Λατρεύω το αβοκάντο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!
    Το αβοκάντο το αγαπώ πολύ και το συνηθίζω πολύ στις πράσινες σαλάτες, αλλά θα προσπαθήσω να το εντάξω όπου πηγαίνει...σε αλμυρά και γλυκά!!
    Καλή Κυριακή να έχετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμη ανάρτηση! Μου αρέσει πολύ το αβοκάντο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία, είναι ευχάριστο να αρέσει αυτό το παράξενο σε γεύση φρούτο-λαχανικό σε όλους μας γιατί μόνο καλό έχουμε να πάρουμε!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Μάχη μου το λατρεύω το φρούτο αυτό! Πραγματικά είναι τόσο νόστιμο και με τόσες χρήσεις τόσο στην μαγειρική όσο και στη ζαχαροπλαστική! Πραγματικά από τις πιο πολύτιμες πρώτες ύλες! Ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Την ίδια λατρεία έχουμε!!
    Θα ασχοληθώ μαζί του αργότερα για περισσότερες χρήσεις να περάσει λίγο το καλοκαιράκι!!
    Πολλά φιλιά Αθηνά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Print friendly